فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
images/mirasemapic/92/6/pritnlogo_mirasema.jpg
 
چهارشنبه ۹۲/۰۷/۱۷ | ساعت: ۰۷:۱۲ | کد خبر: 2482 | بازدید: 4580 | سرویس: اخبار | ©

معاون پیشین هنرهای سنتی و صنایع دستی گفت: هنگام جابه‌جایی معاونت صنایع دستی به اصفهان آقایان گفتند در تایید درستی این انتقال همین بس که تا شانه‌های تو برگه‌های تحقیق در این زمینه وجود دارد. من دنبال برگی از این تحقیقات بودم؛ اما تا این لحظه حتی یک برگ هم پیدا نکردم.!

Rahmati Todi
به گزارش میراث ما به نقل از هنرنیوز، یحیی رحمتی معاون پیشین هنرهای سنتی و صنایع دستی در مراسم تودیع‌اش که ظهر امروز، چهارشنبه ۱۷ مهرماه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزار شد، نا گفته هایی را درباره انتقال معاونت صنایع دستی به اصفهان گفت.

او از رییس سازمان فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست کرد تا به دنبال اطلاعات و اسناد تحقیقاتی مورد ادعای رییس وقت این سازمان هنگام جابه جایی معاونتها  به شیراز و اصفهان بگردد.

رحمتی ادامه داد: من گشتم؛ اما حتی یک برگ از این تحقیقات را پیدا نکردم. مطمئنم شما هم بگردید پیدا نمی‌کنید. همکاران من در این معاونت از این جابه‌جایی آسیب‌ها دیدند و شکایت ها دارند. 

وی در ادامه به مزاح خطاب به محمدعلی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: من تُرک هستم . ما ترک‌ها گاهی حرف‌ها را به سختی قبول می‌کنیم. آن زمان درباره‌ی تحقیقاتی که برای جابه‌جایی سازمان صورت گرفته بود، سوالی پرسیدم که خیلی هم ساده بود‌. گفتند؛ کار درستی انجام شده است و با دست حجم اطلاعاتی را که برای این تحقیقات انجام شده است‌، نشان دادند که تا شانه های من بود. من دنبال برگی از این تحقیقات بودم؛ اما حتی یک برگ هم پیدا نکردم. 

رحمتی تودیع‌اش را نوعی سلام برای شروع کاری دیگر دانست. افزود: دوره‌ی مدیریتی‌ام را از زمان آقای ملک‌زاده -رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری- شروع کردم، کار خاصی انجام ندادم فقط خواستم حوزه را آرام نگه دارم. حوزه‌ای که رجعتی دوباره به تهران کرد و شاکله‌اش از هم پاشیده شد. 

معاون پیشین هنرهای سنتی و صنایع دستی اضافه کرد: سال ۸۹ مدیریت وقت تصمیم گرفت، این دو مجموعه را از تهران خارج کند، چون به این نتیجه رسیدند که باعث ترافیک و آلودگی شهر، میراث فرهنگی و صنایع دستی است. دو سالی از تهران رفتیم و نمی‌دانم برگشتمان چطور اتفاق افتاد، چون یک شبه بود. 

او اظهار داشت: بعد از برگشت، خیلی از دوستان گفتند؛ ما را نجات دادید. بعضی‌ها هم گفتند به صنایع دستی خیانت کردید، چون صنایع دستی متعلق به اصفهان است. آقای دکترمحمد علی نجفی این شوخی است، شما هم خیانت کردید که صنایع دستی را برگرداندید. 

رحمتی سخنانش را با شعری از حافظ با این مصرع پایانی «دلش به ناله میازار و ختم کن حافظ/ که رستگاری جاوید در کم آزاریست» پایان برد. 

به گزارش هنرنیوز، همچنین در این مراسم محمد علی نجفی – رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- طی حکمی مسوولیت اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری زنجان را به یحیی رحمتی واگذار شد. 

او به مزاح گفت: آقای رحمتی را به موطن و اصل خود برگرداندیم، چون خیلی هم علاقه دارد، ترکی صحبت کند و بعضی وقت‌ها هم که فارسی صحبت کند به کانال دو می‌زند. 

در مراسم تودیع ، یک اثر قلم‌زنی نیز از سوی کارکنان معاونت صنایع دستی به یحیی رحمتی اهدا شد. 


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است


.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.